Хандлага
Борлуулалт бол Ñаж ийж байгаад бүтÑÑгдÑхүүнÑÑ Ð·Ð°Ñ€Ð°Ñ… үйл Ñвц биш. Ðливаа маркетинг борлуулалтын бодлого Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчдийн оюун Ñанаанд Ò¯Ð½Ñ Ñ†ÑÐ½Ñ Ð±Ò¯Ñ‚ÑÑж дараа нь борлуулалт хийхийг чухалчилдаг. Ó¨Ó©Ñ€Ó©Ó©Ñ€ Ñ…ÑлбÑл шууд зарах гÑж муйхарлах биш ÑÑтгÑхүйд нь ÑхлÑÑд зарчихдаг. ИнгÑж чадвал худалдан авагчид Ó©Ó©Ñ€Ñдөө ирÑÑд авчихна. Өнөө цагт борлуулагч Ñтгагч ÑÑвÑл аÑуудал шийдÑгчийн үүргÑÑ Ð³ÑÑÑÑн. Борлуулагч бол Ò¯Ð½Ñ Ñ†ÑÐ½Ñ Ð±Ò¯Ñ‚ÑÑгч, үр ашгийг Ñанал болгогч. Цаашдаа борлуулагч компаний Ñрх ашгийг биш Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчийнхÑÑ Ñрх ашгийг түлхүү хамгаалдаг болно. Богино хугацааны ашиг, алдар нÑÑ€ биш үнÑнч Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчид Ñ…Ð°Ð¼Ð³Ð°Ð°Ñ Ñ‡ÑƒÑ…Ð°Ð». Учир нь худалдан авагч байхгүй бол ашиг байхгүй гÑдгийг Ñ‚Ñд Ñайн мÑднÑ.
Харилцагчийг худалдан авагч болгох нь
ПроÑпектинг буюу харилцагчийг худалдан авагч болгох нь өөрийн бүтÑÑгдÑхүүн, үйлчилгÑÑг Ñ…ÑÑ€ÑглÑÑ… боломжит худалдан авагчийн байршлыг олох чухал үйл Ñвц бөгөөд та ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ñ‡ бай, мÑргÑжлийн борлуулагч ч бай зайлшгүй хийх Ñ‘Ñтой зүйл юм. Зарим Ñудлаачид проÑпектинг нь борлуулагч хүний хийх хамгийн чухал ажил гÑж үздÑг. ÐÐ½Ñ Ð½ÑŒ Ñагаад чухал вÑ? ДÑлхий ертөнц байнга өөрчлөгдөж байна. Хүн ам байнга шилжиж, ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ð±Ð¸Ð·Ð½ÐµÑ, үйлчилгÑÑнүүд бий болж байна. Ðийт худалдан авагчдын 12-20 хувь нь байнга ÑргÑлддÑг байна. Үүнийг борлуулалтын Ñургагч Жое Гирард алÑыг харагчтай зүйрлÑÑÑн байдаг. ÐлÑыг харагчид байнга ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ð½Ó©Ñ…Ó©Ð½ Ñууж байх Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй болдог. ТÑгÑхгүй бол алÑыг харагч Ñуух хүнгүй болж хөдлөхөд ашиггүй болно. ÐлдÑан Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчийнхÑÑ Ð¾Ñ€Ð¾Ð½Ð´ ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ñ…ÑÑ€ÑглÑгч олж байх Ñ‘Ñтой.
Харилцаа
Танилцуулгын гол мөн чанар танил биш зүйлийг нь мÑддÑг зүйлÑÑÑ€ нь дамжуулж танил болгоход оршино. Зөв танилцуулга хийж Ñурах амар биш. Ðжаад байхад борлуулагчид бүтÑÑгдÑхүүнÑÑ Ð¼Ð°Ð³Ñ‚Ð°Ð°Ð´ байдаг. Худалдан авагч бүтÑÑгдÑхүүнийг биш түүнийг ашиглаÑны дараах мÑдрÑмж, үр ашгийг худалдан авдаг. Чадварлаг танилцуулагч үр ашгийг зарахдаа борлуулалтын ажилтан бүтÑÑгдÑхүүний үр ашгийг Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчийн Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑÑ‚Ñй уÑлдуулдаг. ИнгÑхдÑÑ Ð±Ò¯Ñ‚ÑÑгдÑхүүний шинж чанар, давуу талыг дÑмжлÑг болгон ашиглана.
Үүнийг FAB арга гÑдÑг.
• Feature буюу шинж чанар гÑдÑг нь бүтÑÑгдÑхүүний биет шинжүүд юм.
• Advantage буюу давуу тал гÑдÑг нь тухайн бүтÑÑгдÑхүүн худалдан авагчид Ñаж туÑалж болохыг харуулÑан гүйцÑтгÑлийн шинжүүд юм.
• Benefit буюу үр ашиг гÑдÑг нь худалдан авагч тухайн бүтÑÑгдÑхүүнийг авÑнаар Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑг нь хангах давуу талыг олж, ингÑÑнÑÑÑ€ бий болох ÑерÑг үр дүн юм.
Харилцагчийн татгалзал
Татгалзал бол зүй Ñ‘Ñны зүйл. Борлуулагч Ñ…Ð°Ð°Ð½Ð°Ð°Ñ Ð±Ð¾Ð» Ñ…Ð°Ð°Ð½Ð°Ð°Ñ â€œÒ¯Ð³Ò¯Ð¹â€ Ñ…ÑмÑÑÑ… хариултыг ÑонÑоно. Харин “үгүй†гÑÑ… ÑÐ½Ñ Ò¯Ð³ их Ò¯Ð½Ñ Ñ†ÑнÑÑ‚Ñй. ÐÐ½Ñ Ò¯Ð³Ð¸Ð¹Ð³ худалдан авагч тал Ñ…ÑрхÑн илÑрхийлж буй байдлаар түүний ÑÑтгÑл зүй, татгалзаж буй бодит шалтгааныг илрүүлж болно. Чадварлаг борлуулагч татгалзалыг даван туулдаг. ТÑд авахгүй гÑдÑг хариултыг ÑонÑоод огт шантардаггүй. Харин ч боломж байгааг олж хардаг. Ямар ч татгалзалд шалтаг шалтгаан бий. Түүнийг зөв оношилбол хариулах, даваж гарах арга хангалттай олон.
Ð¥ÑлÑлцÑÑрийг Ñ…Ñн Ñ…ÑндÑÑ Ñ…Ð¾Ð¶Ð¸Ð» болго
Худалдааны төлөөлөгчийн гол ажил бол Ñ…ÑлÑлцÑÑÑ€. Ð¥ÑлÑлцÑÑÑ€ бол хурц ухаан, тайван ÑÑтгÑлзүй шаарддаг урлаг. Ð¥Ñн нÑг нь хожих биш хоёулаа хожихыг Ñ…ÑлÑлцÑÑрт чухалчилна. Үүний тулд төрөл бүрийн Ñтратеги, тактик ашиглана. Ямар үед буулт хийх, хийхгүй довтлох, Ñ…ÑзÑÑ Ð½ÑŒ үнийн Ñаналаа Ñ…ÑлÑÑ… вÑ, Ñ…ÑзÑÑ Ð½ÑŒ хатуу чанга байх Ð²Ñ Ð³ÑÑÑн олон шийдлийг онож ашиглах Ñ‘Ñтой. Ðль ч тохиолдолд ÑонÑох нөгөө талыхаа Ñанаа бодлыг тандах их чухал. “Ярьж байгаа нь ÑÑтгÑл ханамжаа, ÑонÑож буй нь мөнгөө авдаг†гÑÑÑн бичигдÑÑгүй зарчим байдгийг үл анзаарч үл болно.
Хаалт хамгийн чухал нь
БүтÑÑгдÑхүүн үйлчилгÑÑгÑÑ Ñ…Ð°Ð½Ð³Ð°Ð»Ñ‚Ñ‚Ð°Ð¹ Ñайн танилцуулчихаад захиалга авч чаддаггүйн гол шалтгаан нь худалдааг хаахтай холбоотой. ЖинхÑÐ½Ñ Ð±Ð¾Ñ€Ð»ÑƒÑƒÐ»Ð°Ð³Ñ‡ жирийн Ñ…ÑƒÐ´Ð°Ð»Ð´Ð°Ð°Ñ‡Ð½Ð°Ð°Ñ ÑŽÑƒÐ³Ð°Ð°Ñ€Ð°Ð° Ñлгардаг Ð²Ñ Ð³ÑвÑл бүтÑÑгдÑхүүний танилцуулчихаад захиалга авч чаддагт оршино. Хаалт бол хүчÑÑÑ€ тулгахгүйгÑÑÑ€ захиалга авах урлаг. Хаалтыг Ñайн хийхийн тулд түүний олон арга зүйд Ñуралцах Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. Ð¥Ñн нÑгÑнд тохирч буй хаалт Ó©Ó©Ñ€ буÑдад тохирохгүй ч байж мÑднÑ. Хааж Ñурахын тулд худалдан авагчийн оюун ухаантай ажиллах нь хангалтгүй. ТÑдний ÑÑтгÑл хөдлөл, итгÑл үнÑмшилтÑй нь давхар ажиллаж байж үр дүнд хүрнÑ.
Халамж, урт хугацааны түншлÑл
Барааг зарÑанаар борлуулалт дууÑах биш харин ÑÑ…ÑлдÑг. Ð¨Ð¸Ð½Ñ Ñ…ÑÑ€ÑглÑгч олох, бүтÑÑгдÑхүүн үйлчилгÑÑгÑÑ Ð¾Ð»Ð¾Ð½ нийтÑд хүргÑÑ… гÑж олонх байгууллага мөнгө, цаг, хүч хөдөлмөрөө хий хооÑон үрдÑг. ҮүнийхÑÑ Ð¾Ñ€Ð¾Ð½Ð´ байгаа Ñ…ÑдÑн үйлчлүүлÑгчÑÑ Ñ…Ð°Ð»Ð°Ð¼Ð¶Ð»Ð°Ñ…, тогтоон барих, түншлÑÑ… бодлого Ñ…ÑÑ€ÑгжүүлÑÑ… Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. Ð¨Ð¸Ð½Ñ Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчдийн 60-70 орчим хувь нь байнгын Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчийн ам дамжÑан Ñриаг ÑонÑож ирдÑг болохыг Ñудлаачид нÑгÑнт баталÑан. ИймÑÑÑ Ñ…Ð°Ñ€Ð¸Ð»Ñ†Ð°Ð° тогтоож биш түншилж борлуулалтаа нÑмÑгдүүл. Танай дÑлгүүр, бараа үйлчилгÑÑг Ñонгодог тогтÑон Ñ…ÑдÑн Ñ…ÑÑ€ÑглÑгчрүүгÑÑ ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ð±Ð°Ñ€Ð°Ð° ирÑÑ… үед л зөвхөн холбогдох биш түншийн харилцаа тогтоох Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. Түншийн харилцаа бол зөвхөн өөрийн ашигт биш хамтран ажиллаж буй байгууллагынхаа буÑад аÑуудалд Ñанал зөвлөмжөө өгөхийг Ñ…ÑлдÑг.
ÑÑ… Ñурвалж: http://edec.blog.gogo.mn
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай! |
Ðливаа бизнеÑийг хийхийн тулд өөрийн зан характерийг зөв тодорхойлж, үүнÑÑÑ Ò¯Ò¯Ð´ÑлтÑйгÑÑÑ€ Ñмар төрлийн ажилд хамгийн тохиромжтой болохыг ÑртхÑн тодорхойлох нь зүйтÑй. Дараах Ñ‚Ð°Ð¹Ð»Ð±Ð°Ñ€ÑƒÑƒÐ´Ð°Ð°Ñ Ó©Ó©Ñ€Ñ‚ хамгийн тохиромжтойг олж авч дүгнÑлт хийж ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ð±Ð¸Ð·Ð½ÐµÑÑ‚ өөрийн ÑзлÑÑ… байр Ñуурийг зөв тодорхойлж, цаашид амжилттай Ð±Ð¸Ð·Ð½ÐµÑ ÑрхлÑхийн тулд Ñ…ÑрхÑн баг бүрдүүлÑÑ… буюу Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© алдаа Ð³Ð°Ñ€Ð³Ð°Ñ…Ð°Ð°Ñ Ð½ÑŒ өмнө түүнийгÑÑ Ð·Ð°Ð»Ñ€ÑƒÑƒÐ»Ð°Ñ… боломжийг ашиглах Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй.